LMC alkovna 2018 pro 6 cestujících na prodej k 31.7.19 - zde veškeré info

Test vestavby Carado Vlow

IMG_20190427_085652.jpg

O předčarodějnickém víkendu jsme díky https://www.carado-caravan.cz/ mohli otestovat obytnou vestavbu Carado Vlow V601. Jednalo se o zcela nový vůz právě dovezený z továrny - najeto měl pouhých 1200 km.

Co mělo být cílem testu? Náš karavaningový život zatím okusil "pouze" alkovny, polointegrály, integrály a také vyndávací vestavbu od NestByEgoe. Nikdy jsme neměli příležitost zažít na vlastní kůži vestavbu, která je obvykle ve všech směrech menší, ale naopak větší než řešení s NestByEgoe a jedná se o zcela plnohodnotný obytňák včetně WC i sprchy. A okukování na veletrhu je skoro k ničemu - prostě je potřeba to zažít alespoň na 2 noci.

Jak tedy s rozměry? Jasně, každý cm se v obytkách počítá - ale platí to jako plus tak mínus.

Vnější rozměry jsou délka 6m. Tedy o 1m kratší, než slušná alkovna s příčným spaním. To už je při parkování docela znát. Dokonce to je o skoro 1,5 m kratší, než polointegrál s podélným spaním. Kam ty cm zmizely uvnitř? Zase to není tak znát. Menší stůl, menší kuchyňka s "pouze" 2 hořáky, menší skříňky. Pro 2-3 cestovatele naprosto bez problémů.

Šířka je 2m, tedy skoro o 30cm užší, než slušná alkovna či polointegrál. Menší šířka je velmi příjemná opět při parkování, při jízdách po uzších silničkách a také má nemalý vliv na aerodynamiku vozu. Uvnitř je vše vykoupeno především užší uličkou mezi kuchyňkou a WC. Prostě bezkontaktně okolo jiného cestujícího opravdu neprojdete. Ale obvykle jezdíme s lidmi, které máme rádi, tak to nevadí. Horší dopad to má na spaní - viz dále.

Výška je 265 cm, tedy o zásadních 53 cm méně než alkovna a o 22 cm méně než polointegrál. Tato vlastnost má zásadní pozitivní dopady na rychlost vozu a spotřebu .- viz dále. Uvnitř to není moc znát - dokonce má žena dosáhne na střešní okno a nepotřebuje při jeho obsluze moji podporu.

Když to shrnu - auto pro 2-3 cestující - vestavba - dokonalé řešení.

JízdaVlow.jpg

Jak již bylo naznačeno a z logiky fyziky vyplývá, jednou z hlavních výhod vestavby budou jízdní vlastnosti. A to mohu potvrdit. Především:

  • Spotřeba kolem 8-9l na 100
  • Slušné zrychlení nutné pro předjíždění
  • 130 kmh na dálnici není problém
  • Jednodušší jízda v úzkých městských uličkách - jste vlastně taková PPL

A samozřejmě možnosti parkování - především v centrech měst jsou někdy parkovací místa pro běžnou 7m obytku malá. S vestavbou máte mnohem větší šanci zaparkovat. A především jste více nenápadní.

Ve voze je také mnohem větší ticho - aerodynamický hluk jde pouze od střešního okna a je zcela snesitelný.

Tedy jízdní vlastnosti - samé plusy.

Jediná drobnost - auto nemá hill holder - to mě fakt překvapilo, že taková položka dnes není u Fiatu v základu.

IMG_20190427_090642.jpg

Dojeli jsme na místo a začínáme bydlet. Jak bylo řešeno vestavba má vše co běžná obytka. Tedy dvě otočná křesla vpředu, lavici pro další dva cestovatele, posuvný a rozšiřitelný stůl, kuchyňku, dřez, mnoho úložných prostor, WC, sprchu kombinovanou s umyvadlem, osvětlení, nástavbovou baterii, nádrž na čerstvou i odpadní vodu, monitoring elektřiny a vody.

Vůz je vybaven dostatkem oken včetně moskytiér i zatemnění. Střešní jsou tři - jedno velké centrální, menší nad spaním a nejmenší nad WC.

Velkou výhodou jsou široké boční dveře - běžné dodávkové - také s moskytiérou. Oceníte především při nakládání všeho možného oblečení, potravin apod. Pozor při nastupování - je lákavé se zachytit slabé dřevěné překližky za kuchyňkou - nemusela by vydržet. Nástup a výstup je velmi usnadněn elektrickým schůdkem - dokonce se signalizací, že je vysunut, když zapomenete a nastartujete.

Určitým mínusem je s ohledem na typ spaní pouze 2 propanové 5kg láhve. V zimní sezóně může velmi limitovat soběstačnost, případně je nutné hledat místa pro doplnění. Osobně bych doplnil jednoduchým naftovým nezávislým topením - investice 20-30 tis.Kč by se v zimním provozu určitě vyplatila.

Jinak plyn živí kromě topení také ledničku s malinkým mrazákem, hořáky a ohřev vody. To zvládne snadno. Ovládání běžným ovladačem Truma zvládne každý.

Auto samozřejmě nemá typickou garáž - tedy převoz kol je možný nejlépe na nosiči na tažném zařízení. Úložných prostorů je sice dostatek, ale nikoliv neomezeně - tedy například větší nafukovací loď, paddleboard, charriot apod. sebou nevezmete. Nakonec si toto auto také nehraje na obří alkovnu.

Závěrem k bydlení - naprosto vyhovující, dostačující - pro pár či menší rodinu s jedním nebo maximálně 2 malými dětmi OK.

GOPR5054.jpg

Jdeme spát a to byl trochu oříšek. Opravdu všem zájemcům doporučuji - vyzkoušejte - i kdyby to mělo stát nějaké peníze - lepší, než pak být zklamaný.

Nerad bych, aby to vyznělo, že je toto uspořádání nepoužitelné. Tak to není. Ale má to své limity. Spodní dvoulůžko je dlouhé 185 cm, horní 187 cm. Výška u spodního je 50 cm, u horního 40 cm. Opravdu to není moc vhodné pro osoby větší než cca 180 cm a už vůbec to není vhodné pro větší váhové kategorie cca nad 80 kg. Jinak musíte spát pokrčení a to mě nevyhovovalo. Také musíte být dost opatrní při zvedání či otáčení - vše je o fous. I "nástup" na lůžko je trochu akrobacie.

Ale existují rodiny, kde jsou oba pod 180 cm, štíhlí a mají malé děti do cca 6-8 let. Pak jim toto uspořádání může naprosto vyhovovat a perfektně využijí úsporných vnějších rozměrů při jízdě a parkování.

Zároveň je možné horní dvoulůžko změnit na jednolůžko nebo dokonce zcela vyjmout. Tedy jezdit ve 2 a mít rezervu např. pro vnoučata.

GOPR5060.jpg

U řešení spaní je nutné ještě zmínit možnost přidat vestavné spaní do prostoru sezení. Stačí příslušenství objednat, budete vozit navíc jednu desku a dvě matrace, které pro jízdu snadno schováte na zadních postelích. Během 3-5 minut sestavíte spaní, natáhnete prostěradlo a x tý cestovatel může spát "na stráži" u dveří. Měl jsem i pocit, že délka je lehce přes 185 cm a tedy limit výšky je o něco posunut.

Jednoznačně ale musím pochválit kvalitu matrací - jsou příjemně tuhé - fakt dobré.

Tedy závěr ke spaní - dobře promyslete, co potřebujete a jestli budete spát v pohodlí.

IMG_20190427_104419.jpg

Jaký je celkový závěr? Jednoznačně perfektní auto pro pečlivě vybranou skupinku zájemců. Výborné jízdní vlastnosti, perfektní výbava, velmi pěkné zpracování, zajímavá cena - cca 1,2-1,3 mil.Kč vč.DPH při plné výbavě - to je i v segmentu vestaveb velmi slušné.

Já osobně budu určitě uvažovat o modelu V640 - má méně lůžek, ale o to více pohodlí. Je sice o 37 cm delší, o 90 kg těžší, ale opravdu potřebujeme na cestách kvalitní spánek. Teď už jen doladit detaily a počkat si x měsíců na dodání.

02_přední skládací roletový systém.jpg 03_jednoduché parkování.jpg 01_nástupní schůdek.jpg
04_výhled dozadu.jpg 05_zadní okénka super.jpg 06_chladnička pro 3 postačí.jpg
21_monitoring.jpg 25_pozor na výšku dole.jpg 24_pozor na výšku nahoře.jpg
20_WC, koupelna.jpg 23_na čtení nebo hraní.jpg 22_topení, bojler.jpg
16_příbory.jpg 18_hadry.jpg 09_světla je dost.jpg
19_skříňka na cokoliv.jpg 17_bundy, svetry.jpg 15_talíře, hrnečky.jpg
14_hrnce.jpg 13_spodní skříňka na potraviny.jpg 12_horní skříňka na potraviny.jpg
08_nádobí se musí umýt.jpg 07_i na 2 se dá uvařit.jpg 11_skříňka pod chladničkou.jpg
10_když světlo nechceme.jpg

Na co cestovatelé často zapomínají?

Mozky máme plné informací, ač neradi, často na něco zapomínáme. Pošleme Vám vyladěný check-list podle kterého si sbalíte raz dva a na nic nezapomenete.

Vloni jsem byl s 3 vnučkami na lodi na Slapech, letos chtěli zkusit obytku. Vybrali jsme ChciObytnak, protože nám přišel nejlepší a nejkomfortnější - nakonec to bylo ještě lepší - potěšili nás maličkosti jako koření, sušák na prádlo, sprcháč a další. Pouze jsme nenašli cedník na špagety ;-) Určitě můžeme doporučit.

JK, Mnichovo Hradiště

Již jsme zažili jednu báječnou dovolenou v obytce a chtěli jsme si to zopakovat. U ChciObytnak.cz nás oslovila poloha a cena. Byli jsme nadšeni z automatické převodovky, naše očekávání předčila i nástavbová klima, solár, trezor a opravdu velké zadní lůžko. Uvítali bychom kotvící popruhy na markýzu (pozn.ChciObytnak - už vybíráme ty nejlepší)

Dlabajovi, Mikulčice

Zlákala nás výhoda obytných vozů - že odpadá nutnost podrobně plánovat a nutnost plán dodržovat :-) prostě můžete přespat kdekoliv a kdykoliv, zdržet se kde se vám líbí a nebo zase odjet dřív, když chcete.
Půjčovnu ChciObytnak známe i z jiné jejich činnosti a můžeme potvrdit skvělé zkušenosti.
V minulosti jsme již s obytkami jeli, tato byla perfektně vybavená i pro zimní provoz. Výborný byl automat.

Petr Kosek, Liberec www.nalehko.com

Toužili jsme po nezávislém cestování na velké vzdálenosti při zachování maximálního komfortu celé rodiny. A také rád řídím :-) ChciObytnak jsem si vybral z důvodu poměru ceny a kvality, líbilo se mi provedení vozu a jeho mládí. Potěšila mě kvalita zaškolení a perfektní čistota předaného vozu. Vyhovovala mi i automatická převodovka. Určitě mohu doporučit ;-)

Josef Krulich, Děčín

Chtěli jsme splnit sen našich dětí. Cestovat obytňáčkem. Spát nadivoko. Byli jsme velmi překvapeni, jak perfektně může být takový auťák vybaven - prostě tam bylo všechno. I prostoru pro naši 4 členou rodinu bylo víc než dost. Trochu jsme se báli, jak to uřídíme a přitom to nakonec byla hračka.

Marek Svačinka jednatel Gerotop s.r.o.

Zajímá mě o karavaningu

Co nás přivedlo k obytce? Touha po dobrodružnější formě cestování s dětmi a pocitu volnosti.
Co nás potěšilo? Těšilo nás vlastně vše. Výbava a i komfort při cestování byl parádní.

Petr Gänsel, Chrastava

Chci získávat akční nabídky půjčovny obytňáků.

Za určitých podmínek může být nabídka na půjčení cenově zvýhodněná. Chcete být mezi prvními, kdo to bude vědět?

Chtěli jsme zkusit cestování bez omezení ubytováním. ChciObytnak.cz jsme si vybrali pro jejich blízkost, půjčují nové vozy a mají zajímavé ceny při včasném objednání. Potěšila nás i možnost zobrazení obsazeností vozů až na rok dopředu. Byli jsme nadšeni výborným stavem vozu a přístupem majitelů.

Josef Havel, Ústí nad Labem

Toužili jsme po nezávislosti na cestě a možnosti procestovat během dovolené více míst. Byla to naše první zkušenost a proto jsme ocenili profesionální přístup. I cena byla zajímavá s ohledem na výbavu a prostornost vozu, kde se opravdu myslí na vše.

R.Č., Růžová

Chtěli jsme vyzkoušet kempování v kombinaci s komfortem. Na ChciObytnak jsme měli dobré reference a nabídli nové a velké auto. Překvapil nás full service včetně ručníků, čaje, koření atd. Prostě hotel na kolech:-) Osobně bych raději auto s manuálem, ale jinak byl polointegrál dokonalý.

Daniel Galandr, Liberec

Elektrokolo, karavaning a předsudky.

Mnoho lidí si myslí, že elektrokola jsou pouze pro důchodce nebo invalidy. Že to je trochu ostuda pomáhat si elektřinou. NENÍ TOMU TAK :-) Bezva užitek přináší elektrokolo párům, kde jeden z páru není takový vytrvalec a vrchař. Typická situace, kdy muž je pomalou jízdou znuděn a žena tou samou jízdou únavou již skoro nevidí, vůbec nemusí nastat.