LMC alkovna 2018 pro 6 cestujících na prodej k 31.7.19 - zde veškeré info

Test elektrokola

Kola.jpg

Není nad osobní zkušenost. A proto jsem si i já (manžel své manželky) sedl na elektrokolo, abych zjistil, jaká to bude jízda.

Do tohoto testu jsme se obvykle setkávali s dvojicí, kde muž cyklista půjčí pro svoji ženu - občasnou cyklistku - elektrokolo a spolu si pak na pohodu někam vyrazí.

Ale abychom nezaváděli diskriminaci - proč by na elektrokolo nemohl sednout také muž ;-)

Vybrali jsme relativně kopcovitou trasu střední délky - cca 55 km. Z Liberce přes hodkovické letiště, okolo Sychrova na zámek Hrubý Rohozec. Poté zpět přes Dolánky, Frýdštejn a Milíře. První půlka je více dolů, ale i tak se několikrát objeví stoupání. Viz další obrázek - výškový profil celého okruhu. Celková nastoupaná hodnota přes 1000 m je celkem dost - netrénovaný jedinec by to pěkně protrpěl.

Profil.jpg

Zde si můžete trasu prohlédnout detailně - https://mapy.cz/s/2WI2v.

Cesta tam:

První přijde pohodové stoupání jeřmanickým lesem. První pokusy, jak využít baterii. Přeci jen je elektrokolo celkem těžké (24 kg) a není moc prostoru pro hrdinství :-) Ovládání pohonu má 5 stupňů. Ihned zjišťujeme zásadní rozdíl mezi kolem pro ženu a kolem pro muže. Přesně řečeno dámské kolo je systém s pohonem zadního kola, pánské kolo je systém s pohonem na středu.

Pohon zadního kola detekuje Vaše šlapání - jak šlápnete, zabere a motor točí. Přesto, že šlápnete jemně, tlačí Vás i první stupeň dopomoci svižně dopředu. Žena někdy i nadává, že se nedá jet pomalu - buď musí dopomoc úplně vypnout nebo jede relativně svižně (cca 15 kmh)

Kdežto pohon na středu detekuje i sílu Vašeho šlapání. Pokud tlačíte do šlapek málo, motor jede slabě, skoro to necítíte. Na jedničku do kopce jsem neměl na ženy elektrokolo šanci a to jela také na první stupeň. Musel bych se do šlapek velmi opřít, abych jí stačil, nebo jsem dal dvojku. Výhodou tohoto systému je, že lépe reaguje na Vaše chování při jízdě a vlastně i šetří energii - kapacitu baterie.

Nemalá část cesty tam vedla po rovině nebo z kopce, pak je lepší elektro vypnout a jet vlastní silou - ušetříte si baterii na cestu zpět, kde bude více stoupání. Za celou cestu tam jsem spotřeboval pouhých 5% kapacity baterie.

Cesta zpět:

To už je jiná káva - především od Dolánek až nad Frýdštejn prakticky pořád do kopce. Zapínáme druhý, někdy i třetí stupeň a cesta do kopce krásně utíká. A není to tak, že to jede samo - to vůbec ne - i tak slušně makáme. Spíše mám pocit, že elektro pohon není o úspoře našich sil - každý obvykle jede, jak umí - spíše prostě jedeme rychleji. Není problém do kopce valit i 20 kmh - fajn zážitek.

Byl jsem také velmi zvědavý, jak kolo pojede stoupání k Rádlu od Rychnova (po staré cestě podél tratě a mezi poli) - dle mého tachometru s výškoměrem je tam až 15% sklon a vyjet ho např. s cyklosedačkou a 20 kg dcerou je tak trochu na pokraji smrti :-)

Pod kopcem jsem nasadil 4. a v hlavním stoupáku i 5. výkonový stupeň - paráda - kolo se na kopec vyšvihlo jedna radost. A na kole přeci není hlavní zážitek "chcípat" v kopcích, ale spíše se prostě parádně projet, protáhnout tělo, nadýchat kyslík a kochat se krajinou - toť alespoň můj názor.

Kola2.jpg

Shrnutí:

Využití elektrokola již není pouze doménou starších jezdců. Naopak čím dál více i mladších cyklistů využívá výhod této technologie.

Určitě můžeme vřele doporučit všem zájemcům o cyklistiku - alespoň vyzkoušet. A ne jen před barákem - chce to alespoň dva - tři výlety v různých terénech - pak každý usoudí, jestli příště zase, nebo už nikdy.

Je i potřeba se s kolem trochu sžít - na běžném kole regulujete jízdu převody. Zde přibývá i řízení úrovně elektro dopomoci. Příjíždíte ke stoupání - můžete podřadit na větší kolečka, nebo necháte a přidáte dopomoc, nebo kombinujete obojí - dle míry stoupání, dle Vaší chuti více či méně zabrat vlastní silou.

Také nesmíte zapomenout na možnost vybití baterie - pak se jede hůře - slušné baterie vydrží cca 100 km. I náš test toto potvrzuje - ujeto 55 km, nastoupáno přes 1000 m, spotřeboval jsem 45% kapacity baterie. Asi by dokázala vydržet až 100 km a vertikálně 2000 m - a to už je pořádný alpský výlet.

Elektrokolo a obytný vůz:

Kombinací elektrokola a obytného vozu od nás získáte ohromnou míru svobody a pohodlí:

  • Elektrokola snadno obytkou převezete - buď na zadním držáku Thule nebo pěkně schovaná v garáži vozu.
  • Můžete zaparkovat přímo v místě výjezdu na kola - dle místních pravidel mnohdy můžete na daném místě i přespat. V autě se po jízdě osprchujete, WC máte, večeři si uvaříte, chlazené pivko v lednici najdete, pohodlně se vyspíte. Neřešíte hotely, penzióny, rezervace, storna apod.
  • Naše obytky jsou vybaveny solárním dobíjením - pokud není opravdu počasí, že by psa nevyhnal, budete mít stále dost energie pro dobití Vašich cyklobaterií.
  • Po dohodě můžeme půjčit i lithiovou přenosnou baterii GoalZero Yeti s kapacitou 40 Ah.

Zde se můžete podívat na volné termíny našich obytných vozů - http://www.chciobytnak.cz/cs/hlavni-menu/rezervacni-kalendar-cenik.html.

Zde se můžete podívat na detail a cenu kol k pronájmu - http://www.pronajem-obytnych-aut-liberec.cz/extra-pro-vas/.

Primárně půjčujeme elektrokola k obytným vozům. Pokud ale budou volná, rádi půjčíme i bez obytného vozu. Pouze cena je pak vyšší - jednorázová taxa 500 Kč zůstává, cena za den je 300 Kč.

 

Na co cestovatelé často zapomínají?

Mozky máme plné informací, ač neradi, často na něco zapomínáme. Pošleme Vám vyladěný check-list podle kterého si sbalíte raz dva a na nic nezapomenete.

Vloni jsem byl s 3 vnučkami na lodi na Slapech, letos chtěli zkusit obytku. Vybrali jsme ChciObytnak, protože nám přišel nejlepší a nejkomfortnější - nakonec to bylo ještě lepší - potěšili nás maličkosti jako koření, sušák na prádlo, sprcháč a další. Pouze jsme nenašli cedník na špagety ;-) Určitě můžeme doporučit.

JK, Mnichovo Hradiště

Již jsme zažili jednu báječnou dovolenou v obytce a chtěli jsme si to zopakovat. U ChciObytnak.cz nás oslovila poloha a cena. Byli jsme nadšeni z automatické převodovky, naše očekávání předčila i nástavbová klima, solár, trezor a opravdu velké zadní lůžko. Uvítali bychom kotvící popruhy na markýzu (pozn.ChciObytnak - už vybíráme ty nejlepší)

Dlabajovi, Mikulčice

Zlákala nás výhoda obytných vozů - že odpadá nutnost podrobně plánovat a nutnost plán dodržovat :-) prostě můžete přespat kdekoliv a kdykoliv, zdržet se kde se vám líbí a nebo zase odjet dřív, když chcete.
Půjčovnu ChciObytnak známe i z jiné jejich činnosti a můžeme potvrdit skvělé zkušenosti.
V minulosti jsme již s obytkami jeli, tato byla perfektně vybavená i pro zimní provoz. Výborný byl automat.

Petr Kosek, Liberec www.nalehko.com

Toužili jsme po nezávislém cestování na velké vzdálenosti při zachování maximálního komfortu celé rodiny. A také rád řídím :-) ChciObytnak jsem si vybral z důvodu poměru ceny a kvality, líbilo se mi provedení vozu a jeho mládí. Potěšila mě kvalita zaškolení a perfektní čistota předaného vozu. Vyhovovala mi i automatická převodovka. Určitě mohu doporučit ;-)

Josef Krulich, Děčín

Chtěli jsme splnit sen našich dětí. Cestovat obytňáčkem. Spát nadivoko. Byli jsme velmi překvapeni, jak perfektně může být takový auťák vybaven - prostě tam bylo všechno. I prostoru pro naši 4 členou rodinu bylo víc než dost. Trochu jsme se báli, jak to uřídíme a přitom to nakonec byla hračka.

Marek Svačinka jednatel Gerotop s.r.o.

Zajímá mě o karavaningu

Co nás přivedlo k obytce? Touha po dobrodružnější formě cestování s dětmi a pocitu volnosti.
Co nás potěšilo? Těšilo nás vlastně vše. Výbava a i komfort při cestování byl parádní.

Petr Gänsel, Chrastava

Chci získávat akční nabídky půjčovny obytňáků.

Za určitých podmínek může být nabídka na půjčení cenově zvýhodněná. Chcete být mezi prvními, kdo to bude vědět?

Chtěli jsme zkusit cestování bez omezení ubytováním. ChciObytnak.cz jsme si vybrali pro jejich blízkost, půjčují nové vozy a mají zajímavé ceny při včasném objednání. Potěšila nás i možnost zobrazení obsazeností vozů až na rok dopředu. Byli jsme nadšeni výborným stavem vozu a přístupem majitelů.

Josef Havel, Ústí nad Labem

Toužili jsme po nezávislosti na cestě a možnosti procestovat během dovolené více míst. Byla to naše první zkušenost a proto jsme ocenili profesionální přístup. I cena byla zajímavá s ohledem na výbavu a prostornost vozu, kde se opravdu myslí na vše.

R.Č., Růžová

Chtěli jsme vyzkoušet kempování v kombinaci s komfortem. Na ChciObytnak jsme měli dobré reference a nabídli nové a velké auto. Překvapil nás full service včetně ručníků, čaje, koření atd. Prostě hotel na kolech:-) Osobně bych raději auto s manuálem, ale jinak byl polointegrál dokonalý.

Daniel Galandr, Liberec

Elektrokolo, karavaning a předsudky.

Mnoho lidí si myslí, že elektrokola jsou pouze pro důchodce nebo invalidy. Že to je trochu ostuda pomáhat si elektřinou. NENÍ TOMU TAK :-) Bezva užitek přináší elektrokolo párům, kde jeden z páru není takový vytrvalec a vrchař. Typická situace, kdy muž je pomalou jízdou znuděn a žena tou samou jízdou únavou již skoro nevidí, vůbec nemusí nastat.